Lubuskie wydanie002

MARKA

Esencja marki Lubuskie – warte zachodu!
Lubuskie jest pięknym, nowoczesnym domem dla mieszkańców, dynamicznym regionem
z przyszłością dla inwestorów i nieodkrytą, niezatłoczoną przystanią dla turystów.
logo Lubuskiego!
Lubuskie - Warte zachodu
Cele strategiczne, idea przewodnia - czyli po co nam marka?
Priorytet:

  • stworzenie wizerunku województwa jako miejsca, w którym warto inwestować, w którym dobrze się mieszka i które warto odwiedzić.
  • wspieranie działania władz województwa dążących do rozwoju infrastruktury biznesu i przedsiębiorczości województwa.
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości mieszkańcom województwa przekonania, że Lubuskie jest ich miejscem na ziemi.
  • ma pełnić rolę powszechnie rozpoznawalnej poza granicami województwa wizytówki regionu.

Cała prawda o Lubuskim, dlaczego warto uwierzyć?
Lubuskie jest świetnym miejscem do mieszkania, pełnym fantastycznych, otwartych ludzi, bogate życie kulturalne i wysoką jakość życia. Potencjał Lubuskiego wynika z jego położenia geograficznego. Mieszkańcy czują się obywatelami Europy od zawsze. To sprawia, że śmiało patrzą w przyszłość, bez kompleksów europejskiego „młodszego brata”. Są przedsiębiorczy, otwarci na innych, przyjaźnie nastawieni wobec obcokrajowców. Otoczenie przyrody sprawia, że region pełen jest pozytywnej energii.
Województwo posiada szereg cech, które uwiarygodniają oferowane przez Markę lubuskie korzyści. W Lubuskim warto być, inwestować, bo:

  • Położone jest przy zachodniej granicy kraju, na przecięciu ważnych szlaków komunikacyjnych.
  • Jest krajowym liderem wykorzystania środków unijnych
  • Województwo cechuje wysoka jakość życia mieszkańców i odwiedzających je gości. Ma to źródło w kilku cechach regionu, takich jak bliskość przyrody, ośrodki miejskie średniej wielkości (brak wielkomiejskiego zgiełku), z regionu łatwo dostać się zarówno do wielkich metropolii, jak i w głuszę,
  • Bogactwo kulturalne region zawdzięcza możliwość czerpania z wielu tradycji kulturowych (dziedzictwo autochtonów i powojennych przybyszów z różnych stron Rzeczpospolitej), a także bliskości wielkich ośrodków miejskich (Berlin, Wrocław, Poznań). Region pielęgnuje tradycje winiarskie i znany jest ze swoich kabaretów i festiwali muzycznych (Przystanek Woodstock).

Korzyści ze stosowania marki Lubuskie dla poszczególnych grup:

  • miejsce, w którym warto inwestować (inwestorzy),
  • skuteczność w pozyskiwaniu funduszy strukturalnych,
    (inwestorzy, mieszkańcy),
  • wysoka jakość życia (mieszkańcy, turyści),
  • bogate życie kulturalne (mieszkańcy, turyści).

Dowody:
Województwo posiada szereg cech, które uwiarygodniają oferowane przez Markę Lubuskie korzyści. W Lubuskim warto być, inwestować, ponieważ położone jest przy zachodniej granicy kraju, na przecięciu ważnych szlaków komunikacyjnych. Znajduje się tutaj prężna Kostrzyńsko - Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Lubuskie jest krajowym liderem wykorzystania środków unijnych i potrafi wykorzystać nawet ponad 90% przyznanych funduszy. Aż 40 projektów lubuskich przedsiębiorstw otrzymało dofinansowania, dzięki którym firmy będą mogły wzmacniać swój potencjał innowacyjny. Województwo cechuje wysoka jakość życia mieszkańców i odwiedzających je gości. Ma to źródło w kilku cechach regionu, takich jak bliskość przyrody, ośrodki miejskie średniej wielkości (brak wielkomiejskiego zgiełku), z regionu łatwo dostać się zarówno do wielkich metropolii, jak i w głuszę. Niemal 50% powierzchni województwa zajmują lasy, znajdują się tutaj dwa parki narodowe (Drawieński i Ujście Warty), osiem parków krajobrazowych, a także liczne zbiorniki wodne. Bogactwo kulturalne region zawdzięcza możliwość czerpania z wielu tradycji kulturowych (dziedzictwo autochtonów i powojennych przybyszów w różnych stron Rzeczpospolitej), a także bliskości wielkich ośrodków miejskich (Berlin, Wrocław, Poznań). Region pielęgnuje tradycje winiarskie i znany jest ze swoich kabaretów i festiwali muzycznych (Przystanek Woodstock).

źródło: www.lubuskie.pl